Wykorzystaj nowoczesny mailing reklamowy do promocji produktów i usług swojej firmy
Mailing reklamowy
Realizacja założonych celów odbywa się dzięki szczególnym cechom jakie oferuje mailing reklamowy pozwalając na określanie grupy odbiorców komunikacji przy zastosowaniu kryteriów: wieku, płci, geolokalizacji, zainteresowań, aktywności oraz segmentacji na podstawie danych behawioralnych.
Wbrew stereotypowym twierdzeniom, mailing tak jak inne narzędzia marketingowe, dostosowuje się do potrzeb marketerów umożliwiając stosowanie personalizacji treści oraz działanie w czasie rzeczywistym.
Kryteria targetowania w mailingu
Finanse
Fashion
Sport
Podróże
Zwierzęta
Health & beauty
Gotowanie
Nieruchomości
Dom i ogród
Aranżacja wnętrz
Hobby
Motoryzacja
Gastronomia
Edukacja
Parenting
Kraj
Województwo
Miasto
Komputer
Tablet
Smartfon
Wiek
Płeć
Dlaczego warto wybrać mailing reklamowy?
kieruje ruch na stronę e-sklepu
dywersyfikuje działania prowadzone w innych kanałach marketingowych
skutecznie sprzedaje i "domyka sprzedaż"
zapewnia personalizację treści
daje możliwość testowania komunikatów
pozwala na wybór optymalnej wersji komunikacji
Email retargeting
Z punktu widzenia sklepu internetowego warto docierać do każdej z pozyskanych grup użytkowników, zwłaszcza tych, którzy mimo wizyty nie zakończyli ścieżki zakupowej. Aby ten proces odbywał się optymalnie, należy zwrócić uwagę na istniejące wśród odwiedzających różnice w etapach gotowości do nabycia Twoich towarów lub usług. Kieruje nas to naturalnie do stosowania zróżnicowanych treści dedykowanych dla każdej ze wspomnianych grup.
Co jednak w sytuacji w której użytkownik pozostaje anonimowy dla sklepu i nie da się do niego skierować wiadomości w ramach marketing automation z uwagi na brak danych kontaktowych?
W tym przypadku email retargeting stanowi efektywne rozwiązanie pozwalające na docieranie z email marketingiem również do tych potencjalnych klientów. Wprost na ich skrzynki odbiorcze. W tym celu wykorzystuje zewnętrzne bazy danych do których wysyłana jest komunikacja w imieniu Twojego e-sklepu.
Jak działa email retargeting?
- statyczny – polega na wdrożeniu wysyłek według scenariuszy dedykowanych dla poszczególnych grup użytkowników: odrzucających, aktywnych i tych, którzy umieścili produkty w koszyku.
- dynamiczny – umożliwia wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, uwzględniających wcześniejszą aktywność użytkownika na stronie. Do użytkowników możemy przesyłać zachętę do zakupu wcześniej oglądanych przez nich produktów lub oferować produkty o zbliżonych cechach. Osobom, które włożyły produkty do koszyka możemy dostarczyć promocyjną ofertę na konkretne wybrane już raz produkty.
Dzięki automatyzacji, wiadomości retargetingowe zawierają aktualne treści (np. w przypadku wyczerpania zapasu, czy zmiany ceny) i uwzględniają zainteresowania użytkownika konkretnymi produktami.
Real Time Mailing
W praktyce, stosowanie RTM w oparciu o dane o aktywności adresata w danym momencie umożliwia wysyłkę oferty promocyjnej do osób, które np: znajdują się w określonej lokalizacji, korzystają wybranego rodzaju urządzenia oraz są zainteresowani produktami lub usługami o określonej tematyce.
Real Time Mailing dowodzi swojej skuteczności w przypadku promocji weekendowych, jednodniowych i trwających zaledwie kilka godzin – jak np: promocja nocna.
Case study
Zadanie
Kampania – jednodniowa akcja promocyjna -50% na wszystkie produkty.
Dotarcie do jak największej liczby użytkowników zainteresowanych produktami „modowymi”.
Działania
Na potrzeby tej kampanii przygotowaliśmy odpowiedni segment adresatów, a następnie kierowaliśmy wysyłki punktowe do tych użytkowników, którzy w trakcie trwania tej promocji byli aktywni w sieci.
Efekt
W rezultacie przyprowadziliśmy na stronę ponad 1200 użytkowników, którzy następnie dokonali 76 transakcji o łącznej wartości blisko 17 tysięcy złotych.
Zadanie
Zwiększenie liczby rejestracji w konkursie.
Rejestracja = podanie danych karty na www
Działania
Grupą docelową byli użytkownicy zainteresowani konkursami oraz tematyką bankowości. Do realizacji wykorzystaliśmy mailing reklamowy oraz real time mailing.
Efekt
Wyniki po 2 tygodniach kampanii:
Odsłony: 86 212
Kliknięcia: 2 010
Konwersja: 686
CR: 34%
Real Time Content Managment
Korzystając z mechanizmu zyskujesz gwarancję, że użytkownicy, do których kierujesz swoją komunikacje mailingową otrzymają informacje o aktualnej promocji bez względu na to, kiedy otworzą Twoją wiadomość. Stanie się tak, dzięki temu, że wiadomość reklamowa wysłana za naszym pośrednictwem na skrzynkę email odbiorcy będzie dynamicznie zmieniać swoją zawartość w zależności od daty otwarcia.