Wykorzystaj nowoczesny mailing reklamowy do promocji produktów i usług swojej firmy

mailing reklamowy analiza
mailing reklamowy

Mailing reklamowy

Mailing reklamowy jest dojrzałą formą marketingu, która dowodzi skuteczności i niesłabnącego potencjału.

Realizacja założonych celów odbywa się dzięki szczególnym cechom jakie oferuje mailing reklamowy pozwalając na określanie grupy odbiorców komunikacji przy zastosowaniu kryteriów: wieku, płci, geolokalizacji, zainteresowań, aktywności oraz segmentacji na podstawie danych behawioralnych.

Wbrew stereotypowym twierdzeniom, mailing tak jak inne narzędzia marketingowe, dostosowuje się do potrzeb marketerów umożliwiając stosowanie personalizacji treści oraz działanie w czasie rzeczywistym.

Kryteria targetowania w mailingu

Finanse

Fashion

Sport

Podróże

Zwierzęta

Health & beauty

Gotowanie

Nieruchomości

Dom i ogród

Aranżacja wnętrz

Hobby

Motoryzacja

Gastronomia

Edukacja

Parenting

Kraj

Województwo

Miasto

Komputer

Tablet

Smartfon

Wiek

Płeć

Dlaczego warto wybrać mailing reklamowy?

kieruje ruch na stronę e-sklepu

dywersyfikuje działania prowadzone w innych kanałach marketingowych

skutecznie sprzedaje i "domyka sprzedaż"

0 %
użytkowników korzysta z poczty elektronicznej

zapewnia personalizację treści

daje możliwość testowania komunikatów

pozwala na wybór optymalnej wersji komunikacji

0 %
użytkowników chętnie subskrybuje newsletter

Email retargeting

Z punktu widzenia sklepu internetowego warto docierać do każdej z pozyskanych grup użytkowników, zwłaszcza tych, którzy mimo wizyty nie zakończyli ścieżki zakupowej. Aby ten proces odbywał się optymalnie, należy zwrócić uwagę na istniejące wśród odwiedzających różnice w etapach gotowości do nabycia Twoich towarów lub usług. Kieruje nas to naturalnie do stosowania zróżnicowanych treści dedykowanych dla każdej ze wspomnianych grup.

Co jednak w sytuacji w której użytkownik pozostaje anonimowy dla sklepu i nie da się do niego skierować wiadomości w ramach marketing automation z uwagi na brak danych kontaktowych?

W tym przypadku email retargeting stanowi efektywne rozwiązanie pozwalające na docieranie z email marketingiem również do tych potencjalnych klientów. Wprost na ich skrzynki odbiorcze. W tym celu wykorzystuje zewnętrzne bazy danych do których wysyłana jest komunikacja w imieniu Twojego e-sklepu.

droga sprzedażowa mailing
email retargeting droga

Jak działa email retargeting?

W naszej ofercie wyróżniamy dwa rodzaje retargetingu:

  • statyczny – polega na wdrożeniu wysyłek według scenariuszy dedykowanych dla poszczególnych grup użytkowników: odrzucających, aktywnych i tych, którzy umieścili produkty w koszyku.
  • dynamiczny – umożliwia wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, uwzględniających wcześniejszą aktywność użytkownika na stronie. Do użytkowników możemy przesyłać zachętę do zakupu wcześniej oglądanych przez nich produktów lub oferować produkty o zbliżonych cechach. Osobom, które włożyły produkty do koszyka możemy dostarczyć promocyjną ofertę na konkretne wybrane już raz produkty.

Dzięki automatyzacji, wiadomości retargetingowe zawierają aktualne treści (np. w przypadku wyczerpania zapasu, czy zmiany ceny) i uwzględniają zainteresowania użytkownika konkretnymi produktami.

Real Time Mailing

Real Time Mailing to nasz autorski mechanizm wysyłkowy mailingu reklamowego. Pozwala on na kierowanie komunikacji do tych użytkowników, którzy w danej chwili są aktywni online, dzięki czemu uzyskujemy wzrost szans na zapoznanie odbiorcy z przesłaną wiadomością.

W praktyce, stosowanie RTM w oparciu o dane o aktywności adresata w danym momencie umożliwia wysyłkę oferty promocyjnej do osób, które np: znajdują się w określonej lokalizacji, korzystają wybranego rodzaju urządzenia oraz są zainteresowani produktami lub usługami o określonej tematyce.

Real Time Mailing dowodzi swojej skuteczności w przypadku promocji weekendowych, jednodniowych i trwających zaledwie kilka godzin – jak np: promocja nocna.
real time mailing

Case study

cyfra jeden

Zadanie

Kampania – jednodniowa akcja promocyjna -50% na wszystkie produkty.

Dotarcie do jak największej liczby użytkowników zainteresowanych produktami „modowymi”.

cyfra dwa

Działania

Na potrzeby tej kampanii przygotowaliśmy odpowiedni segment adresatów, a następnie kierowaliśmy wysyłki punktowe do tych użytkowników, którzy w trakcie trwania tej promocji byli aktywni w sieci.

cyfra trzy

Efekt

W rezultacie przyprowadziliśmy na stronę ponad 1200 użytkowników, którzy następnie dokonali 76 transakcji o łącznej wartości blisko 17 tysięcy złotych.

cyfra jeden

Zadanie

Zwiększenie liczby rejestracji w konkursie.

Rejestracja = podanie danych karty na www

cyfra dwa

Działania

Grupą docelową byli użytkownicy zainteresowani konkursami oraz tematyką bankowości. Do realizacji wykorzystaliśmy mailing reklamowy oraz real time mailing.

cyfra trzy

Efekt

Wyniki po 2 tygodniach kampanii:
Odsłony: 86 212
Kliknięcia: 2 010
Konwersja: 686
CR: 34%

real time content managment

Real Time Content Managment

Real Time Content Management ( RTCM ) pozwala na komunikowanie zawsze aktualnej oferty promocyjnej sklepu internetowego. Jest to nasz najnowszy mechanizm pozwalający na modyfikację wiadomości, która już znalazła się w skrzynce odbiorczej. Co warte podkreślenia – zmianie może ulegać zarówno przesłana grafika, jak również linkowania poszczególnych elementów.

Korzystając z mechanizmu zyskujesz gwarancję, że użytkownicy, do których kierujesz swoją komunikacje mailingową otrzymają informacje o aktualnej promocji bez względu na to, kiedy otworzą Twoją wiadomość. Stanie się tak, dzięki temu, że wiadomość reklamowa wysłana za naszym pośrednictwem na skrzynkę email odbiorcy będzie dynamicznie zmieniać swoją zawartość w zależności od daty otwarcia.