Outsourcing, czyli w uproszczeniu oddanie części działań w ręce specjalistów z firmy zewnętrznej, to coraz popularniejsza usługa, na którą decyduje się wiele polskich firm. Czy sprawdza się również w zakresie działań email marketingowych? Po lekturze poniższego artykułu poznasz Ci odpowiedź na to pytanie.

 

Zalety outsourcingu

 

O mocnych stronach email marketingowego outsourcingu można pisać długo. Do największych atutów zaliczyć należy:

 

  • szybszy i lepszy zwrot z inwestycji oraz generowanie wyższych przychodów,
  • niższe koszty i optymalizacja wykorzystywanych zasobów. Outourcing nie wymaga zatrudniania pracowników o określonych kompetencjach, bo część zadań i obowiązków delegujesz na zewnątrz wtedy, kiedy masz na to środki,
  • zadania są zlecane wykwalifikowanym specjalistom w konkretnej branży. To osoby, które poza doświadczeniem i wiedzą merytoryczną dysponują również zapleczem w postaci oprogramowania. Dzięki temu zadania są wykonywane szybciej, przy zachowaniu wysokiej jakości,
  • zmniejszenie ryzyka ponieważ outsourcingowe firmy skupiają specjalistów a ci planują działania tak, aby ograniczać ryzyko niepowodzenia,
  • oddając część obowiązków masz czas na rozwój kluczowych kompetencji. Nie musisz być ekspertem od wszystkiego.

 

Korzyści outsourcingu w email marketingu

 

Usługi outsourcingowe w tej branży będą specjalistycznym wsparciem działań  marketingowych firmy m.in w obszarach związanych z:

 

  • zwiększaniem sprzedaży sklepu internetowego ( np: poprzez email retargeting, mailing reklamowy ),
  • optymalizacją komunikacji ( np: poprzez zaawansowane personalizacje, lead nurturing ),
  • tworzeniem profesjonalnej komunikacji opartej o atrakcyjną szatę graficzną,
  • segmentacją bazy danych i organicznym zwiększaniu liczby zaangażowanych subskrybentów,
  • opracowaniem strategii komunikacji i działań zgodnych z nią,
  • doborem najlepszych dla danej firmy narzędzi,
  • działami z całego zakresu marketing automation. Tu delegowanie zadań może mieć zakres: od pomocy w wyborze narzędzia, wdrożenie aż po stałą obsługę.

 

Outsourcing daje zatem realne wsparcie w:

 

  • wykorzystaniu potencjału bazy subskrybentów zapisanych do newslettera,
  • zarządzaniu listą subskrybentów,
  • kontroli odbić oraz rezygnacji,
  • pogłębionej analizie danych oraz formułowanie wniosków.


Dodatkowo firmy świadczące usługi dla ecommerce w omawianym obszarze posiadają praktyczne doświadczenie w łączeniu danych dotyczących aktywności subskrybentów z historią zakupową gromadzoną w systemach typu ERP czy CRM ( może to być informacja o płci, wieku, miejscu zamieszkania). Dzięki takiej integracji tworzone są segmenty bazy do których kierowana jest dedykowana komunikacja, co w przekłada się na efektywność działań email marketingowych.

Warto mieć na uwadze, że firmy zewnętrzne zapewniają również oparte o doświadczenia podejście obejmujące redagowanie treści newsletterów, czy też projektowanie szablonów wiadomości email.

 

Za jeden z kluczowych dla sukcesu działań obszarów uznać należy właściwą strategię. Proces jej tworzenia zaczyna się od zrozumienia, kim jest klient oraz czym dana firma wyróżnia się na tle konkurencji. Jeżeli masz problem z opracowaniem planu działań, to specjaliści z zewnętrznej firmy służą kompleksową pomocą również w tym zakresie.

 

Czy outsourcing jest dla Twojej branży?

 

Jeżeli poszukujesz odpowiedzi, zwróć uwagę na kilka dodatkowych zagadnień:

 

  • Czy Twój zespół ma wystarczająco dużo czasu, żeby skupić się na efektywnych kampaniach email marketingowych?
  • Odczuwasz brak czasu i pracujesz nad wieloma projektami na raz?
  • Masz niewielki dział marketingu lub w ogóle nie posiadasz zespołu specjalistów?
  • Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu działaniami email marketingowymi lub wskazówek ekspertów w tym temacie?

 

Jeżeli minimum na jedno pytanie odpowiedź brzmi “tak”, to warto rozważyć oddanie mail marketingowych działań w ręce specjalistów z firmy zewnętrznej.

 

Outsourcing to rozwiązanie dla firm z każdego sektora i branży. Bez względu na to, czy potrzebujesz tylko potwierdzenia, że działasz dobrze, czy zbudowania od zera strategii działań, zastanów się nad tym skorzystaniem z tego rodzaju usługi. Siłą outsourcingu oferowanego przez specjalistów jest skupienie sił i umiejętność dopasowania do potrzeb firm małych, średnich i dużych.

Zdecyduj, czy chcesz oddać email marketing całkowicie w ręce specjalistów, czy może potrzebujesz tylko częściowego wsparcia, a chcesz nadal realizować jedynie niektóre zadania kilka razy w roku? Zespół wspierający może się skupić na jednym, konkretnym celu lub wybranych punktach z listy zadań ustalonych wspólnie z Tobą.