Email retargeting jest jednym z obszarów rozwoju email marketingu, cieszącym się dużym zainteresowaniem na polskim rynku. Z przyjemnością informujemy, że to rozwiązanie jest już dostępne dla naszych Klientów. 

Chcesz poznać bliżej zalety? Wiedzieć jakie korzyści niesie jego stosowanie i czy jest skomplikowany we wdrożeniu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do zapoznania się z głównymi atutami naszej usługi.
 
Czym jest retargeting email?
 
Retargeting, to hasło powszechnie rozpoznawalne w swoim klasycznym, banerowym (displayowym) wydaniu. Email retargeting jest jedną z odmian tej formy reklamy. Wykorzystuje pliki cookie do rozpoznawania aktywności przeglądarki użytkownika. Dzięki temu, anonimowy odbiorca wchodzący na stronę sklepu internetowego za pomocą umieszczonego na stronie kodu jest identyfikowany w bazie email firmy świadczącej usługi retargetingowe.
 Następnie wysyłana jest do niego wiadomość o zdefiniowanej wcześniej treści, zachęcająca do powrotu na stronę lub kontynuowania zakupów.
 
Jak działa retargeting Email Partners?
 
Proces wdrożenia jest prosty i po stronie Klienta nie wymaga zaangażowania specjalistów i dużych nakładów czasu.
Wszystko zaczyna się od wygenerowania przez programistów Email Partners kodu w postaci pixela, który następnie jest dostarczany Klientowi.
Kolejnym krokiem i zarazem zadaniem naszego Klienta, jest umieszczenie kodu na stronie internetowej sklepu. Zadaniem pixela jest zbieranie informacji o plikach cookies osób odwiedzających witrynę, nawet jeśli nie dokonują zakupu i nie zapisują się do bazy newsletterowej.
Za sprawą zamieszczonego kodu użytkownik jest rozpoznawany, po czym „ciasteczka” ze strony internetowej zostają dopasowane do adresów email wskazując subskrybentów znajdujących się w bazach którymi zarządzamy.
Po zakończonej wizycie na stronie, anonimowy odwiedzający otrzymuje wiadomość email o zdefiniowanej wcześniej treści – np: z zaproszeniem do ponownej wizyty w sklepie i skorzystania z opcji darmowej dostawy. Wiadomości wysyłane są na podstawie informacji przekazanej za pośrednictwem naszego rozwiązania. Dzieje się to automatycznie w oparciu o dedykowany identyfikator. Dane użytkownika na każdym etapie procesu są bezpieczne i nie podlegają przekazywaniu do Klienta korzystającego z retargetingu.
 
Główne zalety email retargetingu
 
Największą zaletą tej usługi jest możliwość wysyłania wiadomości do anonimowych użytkowników stron internetowych. Kolejna korzyść to, rozwijana przez nas, możliwość targetowania polegająca na wysyłaniu wiadomości po wykonaniu konkretnej akcji, według zdefiniowanych scenariuszy. Przykładowy schemat zachowania jest następujący: 12 godzin po odwiedzeniu strony i opuszczeniu sklepu bez dokonania zakupu następuje wysyłka wiadomości polecającej produkty z przeglądanej podstrony. Inny scenariusz mający na celu poprawę konwersji, to wysyłka wiadomości z podziękowaniem za odwiedziny strony i zaproszenie do powrotu.
 
Czy email retargeting jest dla Twojej branży?
 
Email retargeting to przede wszystkim narzędzie, którego zadaniem jest zwiększanie sprzedaży. Dlatego rekomendujemy je każdemu właścicielowi sklepu internetowego bez względu na jego profil. Poza zwiększeniem liczby transakcji poprawia rozpoznawalność marki i wpływa pozytywnie na komunikację z odwiedzającymi witrynę. Niewątpliwym atutem tej usługi jest możliwość dotarcia do anonimowych użytkowników. Są to osoby, które nie figurują w bazie newsletterowej sklepu, ale za pomocą naszego rozwiązania możemy wysłać do nich wiadomość email w nawiązaniu do wizyty na danej stronie. Ponadto kontakty, które wyłapujemy za pomocą naszego narzędzia, mogą być poddawane deduplikacji z zasobami Klientów. Ten proces służy identyfikacji powtarzających się kontaktów i wykluczeniu ich, jeżeli już znajdują się w bazie.
 
Podsumowanie
 
Retargeting email to skuteczne narzędzie, które zwiększa liczbę konwersji w sklepie internetowym. Zapewnia markom aktywność w duchu nawiązującym do dwóch popularnych tendencji: postępującej automatyzacji wszelkich działań marketingowych oraz real time marketingu. Sprawia, że treści wysyłane za pomocą emaila retargetingowego są skuteczne i atrakcyjne dla użytkownika.
 
O nas
 
Email Partners to zaangażowany zespół, wyspecjalizowany w zagadnieniach email marketingu i marketing automation Oferujemy doradztwo i kompleksową współpracę na każdym etapie działań. 
Nasze nowe narzędzie – retargeting email – jest łatwe w integracji i zarządzaniu. Przekonaj się wdrażając je na stronie swojego sklepu! Zapraszamy do kontaktu.